fredag 13 april 2012

Saknar..... en annan del av världen

Ja att gå upp 04.15 är väl inte svårt men det kommer ju sen , framåt 9 tiden kan man ju lagom tuff!
Men jag börjar hellre tidigt på morgonen och går hem tidigt än tvärtom. Och idag är tvärtom....
börjar 11 och slutar 18.00. Men nu var det ju påsklov så Otto fick ju sovmorgon, men han är också redan vaken. Va är det för fel på oss?? Vi kan ju aldrig sova när vi är lediga!
Nu blir det lite" röjning i  kojan", så vi kan inta våra positioner i soffan i kväll och titta på Let´s dance.Tänk om man skulle göra tvärtom i kväll....titta på soffan och inta positionerna(svårstavat det där)
till en dans men nääää..... det blev överkurs som min kära kära gamla kollega skulle ha sagt. Läser du det här Britt så ska du veta att du är i mina tankar många gånger. Du o jag.....

Men på torsdag kväll ska jag till "en annan del av världen",Mörlunda, ska träffa förhoppningsvis dom flesta av mina gamla kollegor på förskolan där. Vi ska ha.....nääää det får jag inte berätta här än!
Vi brukade ha " friskvårds tävling", man fick olika poäng för hur lång tid man utövade vissa motionsaktiviteter. T ex   mest poäng fick man om man tog en promenad på rasten, mycket bra tänkt!
Men från tankar till handling hade jag mycket svårt i detta fallet.
Och det förlorande laget(avd) fick hitta på nå´t roligt för det vinnande laget. Ja utav 4 tävlingar har jag varit med 3 gånger och hittat på nå´t kul! Behöver inte prata mer om det nu....
Men roliga saker har vi gjort:
  • Varit i Kalmar på Make up store. Vi fick se Britt bli snyggare än vad hon är.Hon blev sååå levandes grann! Rabatt på smink.God mat på grekisk restaurang.
  • Speedwaypremiären i Målilla med sallad vi hade gjort och bjöd på.
  • Bowling i Oskarshamn på BIG BANG mycket fint ställe och god mat.(då var jag med på det vinnande laget)
  • den här gången kan jag inte säga än för dom får inte veta nåt dom där vinnarna än.
Nå´n annan dag kan jag berätta lite mer om vilka äventyr vi varit ute på "Furuängs gänget".
Hoppas ni klarar er utan mig;)) alla glömda kaffekoppar, skor och lite av varje ni vet man saknar inte.....

Ha en skön fredag//L8



Ha en bra fredag och vi syns //L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar