onsdag 11 april 2012

I en annan del av världen...

Solen skiner denna onsdagsmorgon..... 

Igår var jag och fixade lite hos min mamma i Mörlunda. Fikade och pratade om ditten och datten.
Hon fick också ett telefonsamtal från sin lillebror och när jag satt där och lyssnade på dom tänkte jag att en ej infödd Möölunnebo knappast hade förstått hälften av som pratades.Ett smakprov:
- Har du inte åkt den nye vejjen förbi målille nu e den ju på andre sia köörka. Ni kan väl komme förbi en da o ta en köpp kaffe.
Jo jag vet när jag umgås med Mörlundabor dras jag fortfarande med i dialekten, men jag har hört att man ska va stolt över den så.... vi prater väl på höppes attt nån statsbo förstår va si säjjer.

Nu jobbar vi en stund och önskar er en skön onsdag.//L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar