tisdag 3 april 2012

ett skratt förlänger livet.....

Ja så sitter jag här och skrattar högt för mig själv!

Jag har fått svar på min efterlysning på strutsägget.....tack snälla men det var ett skämt.

Nu ska vi se om jag får svar på att nån har hittat mannen som tappat peruken....det är sååå spännande:)

Igår var jag hos min mamma på sjukhuset hon var mycket piggare nu, skönt!
Idag har det som vanligt (eller?) varit jobb. Jag började kl 6,30 och det var svinkallt att cykla! så mössan drog jag ner så halva ögonen var täckta, stoppade mun o haka i jackan....varför tittar folk så konstigt just på mig....hade kanske blivit stoppad om jag cyklopet på mig också. men det var ju -8 då har man rätt att se ut hur man vill bara man inte fryser. nu ska jag snart tillbaka till jobbet för lite utvecklingssamtal. Se´n blir det att göra påskköttbullar och efter det vet jag att soffan bara står där och skriker:
- Lottta var är du???
och då skyndar jag mig dit, läägger mig under filten och lugnar soffan och säger :
- Här är jag! Ni vet ju sen innan att jag inte sviker en kompis.

Nu ska här bli potatismos och ugnstekt falukorv.....  redig mat va de....//L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar