onsdag 28 mars 2012

Vårgrönt!

Idag har det varit en strålande bra dag! Fullt ös på jobbet är väl bara förnamnet men det är det bästa jobb man kan ha.

Näsorna på barnen utsöndrar snor som är lika grönt som knopparna på syrenhäckarna...och sen var det ris till lunch och det kan  jag säga att efter avslutad måltid var såååå tacksam att det var jag som skulle söva dom små liven idag. Ni anar inte vad ris kan göra, jo typ allt annat än att stanna på tallriken eller hamna i munnen. Men vaddå vi har väl alla kladdat med ris när vi var små eller....

Nä ris tror jag inte det serverades dom första 15 åren hemma hos oss. Det var liksom potatis hela veckan,potatis hela , potatis hela veckan lång. Var ju liksom aldrig tal om kolhydrater och sånt  på den tiden, nä potatis var "redig" mat!!

Tillbaka till tisdagen 27 mars 2012, som jag sammanfattar som en helt suverän dag. Om vi inte hade sekretess i vårt yrke skulle jag lägga ut bilder på alla små trollen jag jobbar med , ni skulle dö av avundsjuka.....

I morgon är en annan dag..då ger vi oss ut på skogsutflykt!! Ja ni hör ...vilken jobb !!

Nu har jag inte tid med er mer. Jag tittar ju på 112 på liv o död. Tur i oturen att det brinner ibland om jag säger så ;)

men i morgon tar jag min "kompis" i handtagen och drar i väg till jobbet igen// L8
Min "kompis" !!

1 kommentar:

  1. L8! Du e inte lite tokig du! Igår såg jag en konteiner som brann och det var utan att det blev en del rök... Ingen rök utan eld?
    Jag har också en del söta på mitt jobb. Sprang på en snygg kille med långboard som känner mig från jobbet. De hälsar på mej på stan! Det värmer i hjärtat. Snart är dina små också gymnasieelever... tiden går fort! Kram från BM i Växjö

    SvaraRadera