torsdag 8 mars 2012

..de sitter liksom i smaken....

Torsdagmorgon....
Jag: - Otto vill du ha varm macka me ost ?
Otto: - Ja det var länge se´n hör jag inifrån hans säng.

Efter 10 min kommer han ut sätter sig vid bordet och börjar äta.... en tugga tittar på mig och  ser ut som han tuggar på det äckligaste han haft i munnen.
Jag: - Var det inte gott?
Otto: -Det sitter liksom i smaken mamma....och mitt huvud bränns.
Nä nä tänker jag....INTE  sjuk!!!!  Vi tar en temp.....38,1(under armen) ååååååhhhhh......

Otto: - Jag kan va hemma själv mamma! ( har han sett mina senaste löner pojkstackar´n)

Jag: - Jag blir hemma hos dig det vet du väl! ( hjärnan arbetar...måste ringa jobbet....Anette vill säkert jobba...åhhh vi som skulle börja medpåskpyssel i dag...SLUTA LOTTA DIN POJK ÄR SJUK!!!!

Otto han går och bäddar ner sig o tänker säkert " mig lurar hon inte"

2 kommentarer:

  1. Stackars Otto! Du får hälsa till honom.
    Roligt att läsa din blogg, du får till det så finurligt!
    Kram Svenne

    SvaraRadera