lördag 24 mars 2012

Måste jag skärpa mig???

Go möra!

Ja det verkar bli en go dag också!

När man är liten är det inte alltid lätt att hänga med vad vuxna säger man bildar ´sig en uppfattning av vad saker o ting betyder eller som jag hör helt enkelt fel:

  1. "krambrev"= för mig var det verkligen konstigt att min pappa alltid suckade när han tog posten och sa: - Bara " krambrev"!  (han sa KRAVBREV) varför tyckte han inte om att få krambrev?? Men nu gillar inte jag heller dom där "krambreven"
  2. " han eller hon med stortå"= ofta satt dom vuxna på kalasen och diskuterade att nån hade träffade" den med stortå" och ni som sett mina fötter o tår förstår ju att jag tänkte då måste jag ha stor chans( min stortå är typ 10 cm längre än dom andra eller iallafall 1/2 cm längre) men efter många år kom jag på att dom sa ju : han eller hon med stort H och det förklarade ju en del......
Ja jag kan väl lika gärna bjuda på lite mer  av mina konstigheter så här på lördagmööran...

har en viss förmåga att pilla på saker och ting i alla möjliga situationer varså goda här kommer ett par axplock ( pröva inte....)
  1. Var på Bambugården och åt god mat med vänner för några år sen. Där sitter vi och pratar och har roligt tills jag får panik...jag sitter fast med mitt pekfinger i en glasflaska! Det hela slutar med att jag och flaskan får gå på toan och tvåla in oss spoal med varmt vatten, som tur var gick vi ut ffrån toan åtskilda...
  2. Magnus och jag står i kön på ÖoB i Vimmerby, kön börjar gå framåt men inte jag.... jag har stått o pillat in ett finger i ett hål på godishyllan.- Jag sitter fast viskade jag till M...han bara tittar på mig och går framåt. Ok jag tog i lite o plopp där kom mitt lilla finger tillbaka...Undrar om jag fått stått kvar där ensam!
Nämen konstigare än så är jag väl inte!
Nu ska här städas lite för ikväll ska Gunilla och jag "plumpa" med dom med stort H!

Njut av solen och pilla inte där ni kan fastna//L8


    2 kommentarer:

    1. Trodde sånt bara hände mej ! Birgit

      SvaraRadera
    2. Tack för ett gott skratt!!!
      Kan bjuda på en jag med...fast det handlar inte om mig utan ett barn på min förskola.
      Hon ville ha ost och jag frågade om hon eller jag skulle hyvla osten. Hon spände ögonen i mig och sa: det heter inte hyvla det heter tyvla!!!
      Osthyvel eller ostyvel...vad är skillnaden?! :)

      SvaraRadera