lördag 24 mars 2012

Fågelholkar och märkta nackar...

Idag följde jag med Otto till skolan. Han var så nöjd! När vi kom till skolan var det väl en kvart kvar till det ringde in , han hängde in väskan och sa:
-Mamma du kan vänta här inne så kommer jag snart.
Sagt och gjort jag satt som en panelhöna på bänken och den ena efter den andra undrade:
- Är du Ottos mamma?  Japp det är jag!
Tills det plötsligt kommer en lite gullig tjej och naturligtvis frågar samma sak.
Sen klämmer hon till med att:
Otto kan vara ganska ordentlig!...och spela kula är han jättebra på! Jag satt där som en fågelholk och skrattade till högt och därmed gick hon säkert hem och sa:
- Ottos mamma verkar vara helt ok! för att vara en skrattande fågelholk!
Nu kommer det lite bilder från dagen:
Ja de va min utsikt från bänken..
rättstavning

Hagadal
lunch hann jag också med...



Fågelholken får ingen bild på....dom flesta vet ju hur jag ser ut!

ps...Otto hade ny jacka idag och typ 99 av 100 barn hade likadan( bra pris på Familyhouse) så när han kom in till sin förpassade mor sa jag:
-Otto måste märka din jacka, hit med nacken....Otto drar upp håret i nacken och backa in mot mig!
Inte du...JACKAN! :))  // L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar