torsdag 8 mars 2012

LILLE .....KLAPPARDAGEN!

-10,8 grader imorse när  jag  klev upp.... brrrr...Tog  cykeln  och  åkte till jobbet.
Mina lår kändes som kycklingben, ja så där äckligt knottriga  när jag kom fram.

Se´n har mina ögon börjat rinna när jag cyklar och det är kallt....
När jag var liten tyckte jag det var läskigt när "tanter" kom in i affärer och ögonen och näsan rann på dom för det var kallt ute. Jag ska ha cyklop på mig...

Det är mycket som tllhör den här "åldern" tycker jag!!!
  • Var hos doktorn för min knöl på hälsenan. Det var kronisk hälseneinflammation sa han. "kan bli så i den här åldern" sa han
  • Värmen som kommer smygande från tårna och stiger till hårfästet och bränner i hela kroppen. - Grattis! säger mina väninnor den är gratis!!! "det är så i den här åldern Lotta! klämmer dom till med sen.
  • Ringde " gyn" och rådfrågade om diverse småproblem. -När var du född? frågade hon.-62 svarade jag. - Men du! sa hon så är det i början på" den här åldern"......
  • Var hos min mamma förra veckan en dag. - Men! har du börjat bli ljus i håret igen? frågar hon efter att ha studerat luggen på mig närvi sitter o fikar o har det trevligt. -Nääää....jag är gråhårig där säger jag och tittar på min mamma som är 86 år och knappt har nått grått hår.Dåå... säger hon -Men är det inte lite tidigt i " den åldern"....
VARFÖR KAN INGEN SÄGA NÅT POSITIVT OM "den här åldern"????

ÅLDERN ÄR JU BARA SIFFROR....ELLER????
Ha en skön onsdagskväll//L8

1 kommentar:

  1. Vänta tills du är 60+........det kommer mera

    SvaraRadera