lördag 10 mars 2012

fiiiin besök!

Malin
Ooops! Fredagsbloggen blev visst inte av....
lite uppdatering:
I torsdagseftermiddag fick vi besök av Malin och det går inte att säga annat än att hon verkligen är Ottos favorit helt klart! Och hon är en bra flicka det är hon...
Så mitt i all feber och snorpappersförbrukning fick Otto lite uppmuntran.
Jag hade gjort köttfärscrepês till kvällen vilket alla runt bordet uppskattade!!
Fredagen kunde jag gå till jobbet eftersom Malin var hemma hos Otto. Hemmagjord pizza och lite tv blev kvällens nöje.
Men Otto blev sämre och det var inget nöje alls...han åt varken godiset eller pizza och då är han inte pigg:(

Men nu är det lördag, vilket startade redan straxt efter kl 06.00 det går troll i att vara superpigg just lördagmorgonen...
Men då finns ju kaffe som tuuuuur är! Se´n tog Malin och jag oss en tur  Mörlunda och hälsade på mormor Lisbeth. Det är fortfarnde så konstigt att min lilla pappa inte kommer fram och skrattande säger: -jasså har vi finbesök! ( när Malin kommer på besök då är det finbesök liksom hon bor ju sta´n hon ju) Jag saknar min pappa mycket och sen han dog i december har så mycket minnen från det att jag var liten kommit fram.Och det är bara ljusa minnen av min pappa: hans humor, lugnet och omtanken. Men så är livet .......
Nu har Malin rest tillbaka till sta´n!
Så nu åkte dammsugaren fram tillsammans med Thorleifs JAAA! ni läste rätt de finns inget bättre att städa till. Sist jag spelade Thorleifs och städade av lite satt Otto vid datorn och rätt som det var hörde jag -" gråt inga tårar.." från hans mun.
-men Otto kan du den?
- Det är väl inte så konstigt du spelar ju jämt den....
Samma man som gav kommentaren: -Har du kommit i en 50-årskris?
tyckte att jag skulle börja blogga lite om dansen...det kommer A.H det kommer:)
Nu säger jag trevlig helg och heja den som vinner på Mellon i kväll//L8

3 kommentarer:

  1. Härliga du,hoppas Otto piggar på sig. hoppas inte du har kris vi har ju hört om det stora tabberaset som ska bli. Kram Ammi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ammi!! Ingen kris så långt ögat når.....

      Radera
  2. Jää baby.. du har börjat smyga in dans i bloggen! =)
    //A

    SvaraRadera