måndag 21 maj 2012

Inlåst!!!!

Hello! I´m back in the "bloggworld"!!

Hoppas ni stått ut med min lilla semester....

Idag är det måndag och det har väl visat sig kan man säga....
öppnade förskolan kl 05.00 och slutade 10,30 perfekt arbetstid tycker jag. handlade lite på vägen hem och när jag kommer hem är jag så där sjukt kissenödig ni vet så det enda är bara att ta toabesöket först innan nåt annat. Men hallå!!!! när jag ska låsa upp toadörren har den gått i baklås...
-Det här är inte sant säger jag högt till mig själv.
Ställer mig i badkaret öppnar fönstret och tänker ska jag hoppa nääää... mina gamla ben...ok Lotta vad gör du nu...klockan är kvart i elva, Otto slutar skolan kl 2 , tre timmar....men jag behöver ju vara törstig ialla fall, jo då man ska va positiv.
Står och tittar ut över Västra Långgatan om nån ser mig och skulle ha vänligheten att fråga:
-Behöver du hjälp??
Men icke det kör förbi både den ena och den andra(tack för den Ammi) till och med Polispiket men inte hjälper dom mig. Men så...
kommer den en dam på cykel och jag skriker:
- Hallå kan du hjälpa mig? Gå in i köket och hämta telefonen och kasta upp den till mig.... Hon gör så... Ringer först till Magnus men han hör inte...Ari tänker jag Ari har nog kommit hem. Han blir lite förvånad när jag ringer frågar om han hjälpa mig. När jag säger vad mitt problem är så..ja han skrattar gott.
-Jag kommer säger han.... de e vänner de...
Magnus ringer tillbaka och samma reaktion där ett gott skratt och tillägger det är ju som i en dålig film.... men jag kommer säger han.
Så skruvar vi lite Ari och jag , ja jag på insidan och han på utsidan och till slut....dörren är öppen.... men att stå iett badkar och titta ut i nästan exakt en timma det sätter sina spår. Jag som skulle sola när jag kom hem, eller hur... det var ju ett trauma även för solen tydligen för hon hade gömt sig bakom molnen... ja så var det med denna måndag. Jag ska aldrig mer låsa nån toadörr....tänk  tänk om det inte funnits ett fönster.....men jag tackar alla inblandade som hjälpte mig. I morgon tar vi nya tag. Ha det gott...//L8

Ägaren till dom här fötterna ska ha ett stort tack!

Ser ni hur hånfullt leende låset har...t om med skrattar åt mig...

1 kommentar: