onsdag 9 maj 2012

Dammsugande imse vimse.....

Otto o Lisa<3
Scener från eftermiddag i Mörlunda tillsammans med Otto och mormor Lisbeth.
Jag styr och ställer lite i mammas kök och vips så åker det ju ut havregryn på golvet. mamma har en så´n "fin" dammsugare ni vet. Elektrolux den där laddbara med skaft eller vad det heter. Jag säger till Otto pröva den dammsugaren den är jättekul ...eller hur??? och kan man tänka undrens tid är INTE förbi han kör igång och...... det dammsugas köksgolv, vardagsrumsgolv och lite här och lite där sjungandes, det är ite ofta man ör Otto sjunga kan jag säga. vad sjunger du frågade jag:
- Imse vimse spindel ...

OK! Se´n får han 2 kronor av mormor för besväret.
- Jag tycker nog att det är lite mer värt säger han då.
-Har inga mer småpengar säger mormor.
Otto tittar och tänker nog jag kan ta stora pengar också.......
Se´n styr vi kosan mot Hultsfred igen... och jag sitter tydligen och sjunger "imse vimse..." och då utbrister Otto:
- NEJ den sjunger man när man dammsuger fattar du väl mamma. DEN svänger precis som när man dammsuger säger han och sitter där i sätet och kråmar sin lilla kropp som en dammsugande liten.....

Ja , så kontentan av detta blir
Mamma städar: Thorleif på högsta volym
Otto städar: man sjunger "imse vimse spindel" med kråmande rörelser i takt med dammsugaren.

ja visst får ni ta efter oss frågan är bara vilket väljer ni?  Pest eler kolera??

1 kommentar:

  1. Toppen!!!
    Har hört att man ska göra det roligt att städa...vad man gör är ju upp till var och en.
    Tyvärr har jag inte fattat det än...suck!

    Gillar din blogg L8!!!

    Kram

    SvaraRadera