torsdag 3 maj 2012

Hjärnsläpp!!

Jamen där kom den ja..... nu har man helt plötsligt vårtröttheten att skylla på!

va skulle man göra utan alla ursäkter?
Igår hade vi högtryck både när det gäller väder och jobb. jag vet inte men när jag kom till jobbet så där lite lagom till lunch.... så kändes det som vi förökat oss över några dagar, det bara kryllade av små trevliga barn ute på "gården".
Otto var också nöjd med sin dag...
- Idag var det inte jag som åkte ut på samtal i matsalen mamma! så log han så allt skinn var borta mellan öronen. Ja alla har vi olika mål i livet:) ...vilka mer han klarat ska vi få veta i eftermiddag. Då är det utvecklingssamtal. ja den ungen utvecklas ju hela tiden men mållinjennkanske varierar. Nu kan man ju gå in på nätet och läsa deras utveckling under terminen och han är godkänd den lille eller store?
Vi kom in ien dispyt han och jag i tisdagseftermiddag.
Han skulle på cykeltur( har inte varit så intresserad av detta innan). Så jag o Magnus skulle gå och han cykla. När han trampat typ 5 meter kliver han av cyklen och går med den.... men då måste ju jag visa min ja va det nu heter....
-Nu hoppar du på cykeln och cyklar!!
-Men mamma..
- Nu cyklar du annars kan du gå hem! (undrar varför?)
-Ok! jag går hem
-Det är låst så du får sitta på altanen.
Han vänder om med beslutsamma steg. Och jag går där undrar varför jag gjorde så?
Det var ju hans problem om han ville gå....
När vi kommer hem har jag inte tänkt klart tydligen utan måste säga:
- Jag säljer väl din cykel. Du behöver ju bara ett styre.
Till vilken nytta gör man en sån grej. Både Otto o jag blir ju lessna. Usch!!!
Men se´n fiskade vi lite:

Om ni undrar så älskar vi varandra fortfarande han o jag. //L8

1 kommentar:

  1. - Jag säljer väl din cykel. Du behöver ju bara ett styre.
    klockren kommentar!!! =) Typiskt Lotta lr?

    SvaraRadera