måndag 18 mars 2013

De e bare å åk....

MÅNDAGMORGON!

Ja då var det måndagmorgon...åh Ingemar Stenmark fyller år onödigt vetande kanske men ibland kommer man inte undan det heller.

Jag bara undrar? Var det helgen som blåste förbi nyss?

Tydligen för här sitter jag med kaffet och tänker på en lång arbetsdag framför mig.

I lördags var Otto iväg på Junior-DM i schack i Värnamo! Han trodde nog det låg utomlands typ..för han frågade ett antal gånger var det låg ? Hur lång tid det tog? Och vart andra sidan av Småland låg?

Och dessa frågor tog mig osökt till en semesterresa vi skulle göra en gång i tiden!!

Jag gick ju vann en summa år 1998 och vi tog beslutet att vi gör en bilsemester till Paris och EuroDisney. Sagt och gjort vi startade från Virserum och vi hade Tyskland i sikte först för en övernattning för att det inte skulle bli så långt på en gång.
När vi kommer till korsning där man väljer Åseda eller Högsby ca 2 mil från Virserum.Då hör man Anton 9 år (1998):
- När är vi framme???
Menallt gick jättebra, v hade en fantastisk vecka. Jag rekommenderar barnfamiljer detta utflyktsmål!!

Egentligen skulle jag berätta om helgen....meeen det ena ger det andra som man brukar säga.

Hur som helst helgen har varit bra..vi åkte inte så långt. Vimmerby är så där jättelagom utflyktsmål.
Ni vet lite JemoFix, lite Ö&B, lite Cubus, lite Lindex och lite Dressman och Kvantum glömde jag Kvantum...tycker inte jag sååå stora krav VAA???

Nu startar vi vecka 12 med ett strålande väder och ett positivt tänkande så möts vi här åter kanske redan i kväll...om ni VILL, KAN och VÅGAR!!! Ni som läser!!! vore jätteroligt om ni slänger in en liten kommentar i bland// L8


Kan stolt säga att jag träffat dom allihopa en gång i tiden...en bit bort från Åseda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar